07.03.25, 15:58
Saatchi & Saatchi z nową kampanią Daj z siebie 1,5% dla Fundacji Rak’n’Roll
Rozpoczęła się nowa wersja kampanii „Daj z siebie 1,5%”, zachęcająca do przekazania 1,5% swojego podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll (KRS 0000338803). Kampanię przygotowały agencje z grupy Publicis: Saatchi & Saatchi, Zenith oraz Prodigious, a produkcję spotu zrealizowało Papaya Films.
Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%” uruchomiona w 2024 roku inspirowała się kulturową obsesją na punkcie „dawania 100%”. Jej przekaz był prosty: by pomóc, nie trzeba dawać z siebie wszystkiego – wystarczy 1,5%. Hasło tegorocznej kampanii zostało rozszerzone o claim „Prosty gest, a jak pomaga”, a wizualnie wzmocniono motyw małego palca, symbolizującego mały, ale ważny gest wsparcia. Jak w innych kampaniach Fundacji, kluczowym elementem komunikacji jest koncentracja się na sile i wsparciu, zamiast na bólu i cierpieniu. Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=ZcFrMv3ycqM
„1,5% podatku to energia, której używamy do pomagania – i to dosłownie, bo to właśnie 1,5% jest podstawą finansowania naszych działań pomocowych. W 2024 roku z pomocy Rak’n’Rolla skorzystało niemal 75 tys. osób! Pomagamy wyjść z raka, otrząsnąć się i odważnie iść dalej. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Zresztą, sprawdźcie sami, ile dobrego udało się zrobić – wszystko jest na raknroll.pl. A przy okazji, fajnie, że od tylu lat ekipa z Publicis Groupe jest z nami w tej robocie!” – mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
Kampania potrwa do końca kwietnia i obejmuje 60-sekundowe hero video, krótsze formy oraz materiały przeznaczone do mediów społecznościowych, promujące przekazywanie 1,5%. Działania będą prowadzone w internecie (kampania display), w social mediach oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej (digital OOH). Zaplanowano również dodatkowe aktywacje PR oraz współpracę z influencerami.
„Fundacja Rak’n'Roll przez lata wypracowała swój charakterystyczny styl, lekki, humorystyczny i rebel. Dlatego także tym razem chcieliśmy podtrzymać tradycję i skupić się nie na chorobie, ale na sile prostego gestu, którym każdy może tak bardzo pomóc. Być charakterystycznym, być rebel, być Rak’n’Rollem w najlepszej formie” – mówi Robert Kubicki, Senior Copywriter Saatchi & Saatchi
Kampania „Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga” to kolejny wspólny projekt Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji Publicis Groupe. Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny i koordynację prac, Zenith zajmuje się planowaniem i zakupem mediów, a Prodigious odpowiada za udźwiękowienie. Spot wyprodukowała Papaya Films, reżyserował go Daniel Jaroszek, a postprodukcją zajęła się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu wykonała Paulina Kowol. Kampanie Fundacji Rak’n’Roll i Publicis Groupe zdobyły liczne nagrody w konkursach Effie, KTR, Innovation i IAB MIXX Awards w ciągu ostatnich pięciu lat.
O Fundacji Rak’n’Roll
Fundacja Rak’n’Roll działa na rzecz zmiany postrzegania chorób nowotworowych oraz poprawy jakości życia osób chorych na raka. Fundacja oferuje programy skierowane do pacjentów i ich bliskich, odpowiadając na luki w systemie opieki zdrowotnej, pomagając przejść przez chorobę z godnością oraz zachować radość życia. Organizacja podejmuje działania mające na celu przełamywanie tabu dotyczącego raka, promowanie zdrowych wyborów i troski o siebie na co dzień. Fundacja została założona w październiku 2009 roku przez Magdę Prokopowicz, która po własnym doświadczeniu z chorobą onkologiczną postanowiła pomóc osobom w podobnej sytuacji.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze