07.03.25, 15:58

Saatchi & Saatchi z nową kampanią Daj z siebie 1,5% dla Fundacji Rak’n’Roll

Kampania „Daj z siebie 1,5%”, fot. materiały prasowe Publicis Groupe

Rozpoczęła się nowa wersja kampanii „Daj z siebie 1,5%”, zachęcająca do przekazania 1,5% swojego podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll (KRS 0000338803). Kampanię przygotowały agencje z grupy Publicis: Saatchi & Saatchi, Zenith oraz Prodigious, a produkcję spotu zrealizowało Papaya Films.

Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%” uruchomiona w 2024 roku inspirowała się kulturową obsesją na punkcie „dawania 100%”. Jej przekaz był prosty: by pomóc, nie trzeba dawać z siebie wszystkiego – wystarczy 1,5%. Hasło tegorocznej kampanii zostało rozszerzone o claim „Prosty gest, a jak pomaga”, a wizualnie wzmocniono motyw małego palca, symbolizującego mały, ale ważny gest wsparcia. Jak w innych kampaniach Fundacji, kluczowym elementem komunikacji jest koncentracja się na sile i wsparciu, zamiast na bólu i cierpieniu. Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=ZcFrMv3ycqM

„1,5% podatku to energia, której używamy do pomagania – i to dosłownie, bo to właśnie 1,5% jest podstawą finansowania naszych działań pomocowych. W 2024 roku z pomocy Rak’n’Rolla skorzystało niemal 75 tys. osób! Pomagamy wyjść z raka, otrząsnąć się i odważnie iść dalej. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Zresztą, sprawdźcie sami, ile dobrego udało się zrobić – wszystko jest na raknroll.pl. A przy okazji, fajnie, że od tylu lat ekipa z Publicis Groupe jest z nami w tej robocie!” – mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.

Kampania potrwa do końca kwietnia i obejmuje 60-sekundowe hero video, krótsze formy oraz materiały przeznaczone do mediów społecznościowych, promujące przekazywanie 1,5%. Działania będą prowadzone w internecie (kampania display), w social mediach oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej (digital OOH). Zaplanowano również dodatkowe aktywacje PR oraz współpracę z influencerami.

„Fundacja Rak’n'Roll przez lata wypracowała swój charakterystyczny styl, lekki, humorystyczny i rebel. Dlatego także tym razem chcieliśmy podtrzymać tradycję i skupić się nie na chorobie, ale na sile prostego gestu, którym każdy może tak bardzo pomóc. Być charakterystycznym, być rebel, być Rak’n’Rollem w najlepszej formie” – mówi Robert Kubicki, Senior Copywriter Saatchi & Saatchi

Kampania „Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga” to kolejny wspólny projekt Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji Publicis Groupe. Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny i koordynację prac, Zenith zajmuje się planowaniem i zakupem mediów, a Prodigious odpowiada za udźwiękowienie. Spot wyprodukowała Papaya Films, reżyserował go Daniel Jaroszek, a postprodukcją zajęła się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu wykonała Paulina Kowol. Kampanie Fundacji Rak’n’Roll i Publicis Groupe zdobyły liczne nagrody w konkursach Effie, KTR, Innovation i IAB MIXX Awards w ciągu ostatnich pięciu lat.

O Fundacji Rak’n’Roll

Fundacja Rak’n’Roll działa na rzecz zmiany postrzegania chorób nowotworowych oraz poprawy jakości życia osób chorych na raka. Fundacja oferuje programy skierowane do pacjentów i ich bliskich, odpowiadając na luki w systemie opieki zdrowotnej, pomagając przejść przez chorobę z godnością oraz zachować radość życia. Organizacja podejmuje działania mające na celu przełamywanie tabu dotyczącego raka, promowanie zdrowych wyborów i troski o siebie na co dzień. Fundacja została założona w październiku 2009 roku przez Magdę Prokopowicz, która po własnym doświadczeniu z chorobą onkologiczną postanowiła pomóc osobom w podobnej sytuacji.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).