23.11.11, 18:03

Staszek będzie znów opowiadał dowcip o zmowach cenowych

UOKiK rozpoczął kampanię mającą na celu uświadomienie nielegalności zmowy cenowej.

W poniedziałek, 21 listopada br. ruszyła kampania informacyjna Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mająca uświadomić odbiorcom nielegalność zmowy cenowej.

Zgodnie z prawem za udział w zmowie cenowej grozi kara finansowa do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu przedsiębiorcy. Istnieje jednak możliwość uniknięcia tak wysokiej sankcji. Taką okazję daje program łagodzenia kar – uczestnicy zmowy mogą zgłosić się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i dostarczyć dowodów na istnienie kartelu. To rozwiązanie pojawiło się w polskim prawie w 2004 r. Od tego czasu do Urzędu wpłynęło zaledwie 29 wniosków przedsiębiorców o objęcie programem. W celu zwiększenia tej liczby UOKiK prowadzi akcje edukacyjne skierowane do skruszonych uczestników karteli. Jedną z nich jest spot oparty na rysunkach Marka Raczkowskiego, ze Staszkiem w roli głównej. Jego bohater opowiada swoim kolegom z kartelu dowcip o zmowie cenowej.

Historię Staszka można usłyszeć w radiu, zobaczyć w telewizji i Internecie. Jest to możliwe dzięki uprzejmości 46 stacji radiowych i telewizyjnych oraz portali internetowych, które wspierając kampanię promującą prawo antymonopolowe wśród przedsiębiorców zgodziły się na bezpłatną emisję spotu. Są to: TVN, TVN 7, TVN 24, TVN CNBC, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Złote Przeboje, Roxy FM, Blue FM, TOK FM, Radio ZET, RMF FM, Radio PiN, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia oraz portale internetowe: Forbes.pl, Onet.pl, Newsweek.pl, eGospodarka.pl, pb.pl, Money.pl, sieć reklamy wideo AdPlayer (gazeta.pl, wyborcza.pl, wyborcza.biz), gazetaprawna.pl, forsal.pl, twarzebiznesu.pl.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).