03.03.17, 11:00

Orlen najbardziej rozpoznawalnym sponsorem

Najaktywniejszy sponsorzy ogółem
Fot.: ARC Rynek i Opinia, luty br.

Orlen jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno sportu jak i kultury. W branży ubezpieczeniowej przoduje PZU, w bankowej PKO BP, w telekomunikacyjnej Orange, w piwowarskiej zaś Tyskie. Aż połowa Polaków korzystniej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring – wynika ze Sponsoring Monitora 2016 przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

1/3 Polaków wskazuje Orlen jako najbardziej aktywnego sponsora ogółem, to wzrost aż o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Stosunkowo wysoki wzrost znajomości jako sponsora (o 5 punktów procentowych) w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowała też Coca Cola.

Co czwarty badany uważa, że najaktywniejszym sponsorem w branży sportowej jest Orlen, który jako sponsor sportu zyskał na znajomości aż 7 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.

W przypadku sponsorów kultury i sztuki nie ma zdecydowanych liderów. Orlen, który znalazł się na pierwszym miejscu, uzyskał 1/6 głosów. Kultura i sztuka to dziedziny bardziej niszowe i nie tak intensywnie i wyraźnie sponsorowane jak wydarzenia sportowe, co może wpływać na większe rozdrobnienie rankingu. W porównaniu z rokiem ubiegłym wszystkie firmy znajdujące się w TOP 5 sponsorów kultury i sztuki odnotowały wzrosty znajomości. 

"Orlen to firma, która znalazła się wysoko we wszystkich rankingach najaktywniejszych sponsorów. Świadczy to przede wszystkim o wszechstronności działań sponosringowych realizowanych przez ten koncern. Z naszego badania jasno widać, że firmom łatwiej jest zaistnieć w świadomości odbiorców w sponsoringu sportu niż kultury. W dużej mierze może to wynikać z faktu znacznie mniejszej ekspozycji logotypów sponsorów podczas wydarzeń kulturalnych niż sportowych. Sponsoring kultury jest zazwyczaj bardziej „dyskretny” niż sponsoring sportu. Ciekawym przypadkiem jest Lotos, w przypadku którego świadomość konsumentów dotycząca sponsorowania kultury przez ten koncern w ciągu roku wzrosła trzykrotnie. Może to być efekt stałej współpracy z Festiwalem Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry", Siesta Festivalem czy LOTOS Jazz Festival-Bielska Zadymka Jazzowa" – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Liderzy sponsoringu w poszczególnych branżach:
Branża bankowa: PKO Bank Polski (39 proc.)
Branża ubezpieczeniowa: PZU (59 proc.)
Branża motoryzacyjno-paliwowa: Orlen (70 proc.)
Branża telekomunikacyjna: Orange (61 proc.)
Branża piwowarska: Tyskie (47 proc.)

W porównaniu z ubiegłym rokiem nie zmienił się stosunek konsumentów do firm będących sponsorami. Nadal ponad 60 proc. osób korzystniej ocenia firmy angażujące się w sponsoring od tych niezaangażowanych.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).